Filmskolan II




Här är andra delen av filmskolan. Av kommentarena från första filmen har jag förstått att det råder viss tveksamhet till om mannen i lila tröja försöker imitera Bergman, och varför han isåfall talar finlandssvenska. Låt det stå klart att det inte är någon imitation. Jag vet personligen inte ens varför sketcherna heter "Ingmar Bergmans Filmskola". För min del kunde de lika gärna ha hetat bara "Filmskolan". Men jag tror att August försökte sig på en liten flirt med det folkliga. För inget kan ju vara så folkligt som att håna Bergman (kankse över en bit god mat - varför inte flintastek och starköl).
Lite väl lång den här presentationen, men viktig. Dessutom helt utan humor. Det är natt och jag känner mig låg.

Kommentarer
Postat av: August

Ha! Skulle det vara folkligt att håna Bergman? Har aldrig nånsin hört någon säga ett ont ord om vår stora nationalhjälte, det är på tiden att nån säger ifrån! Man får faktiskt inte vara så tråkig bara för att man är djup!

Postat av: Ett av era fans.

Kringlan, jag gillar dina luciainspirerande handrörelser. Ser fram emot fler klipp.

2007-01-11 @ 14:03:43
Postat av: Thomas

En annan intressant å dessutom träffande handrörelse är när Kringlan liksom pekar med ett finger från varje hand mot "Ascberg" som försöker vara seriös. Kringlan lyckas få det att "se ut" som att det är så jäkla seriöst av Aschberg... som givetvis fortsätter sitt gagg

2007-01-12 @ 01:30:57
Postat av: Henke

Har kikat in eran sida och gillar den, visst ni kanske inte alltid får de bästa kommentarerna men internet ger ju småmänniskorna möjligheten att bitcha om preciiis varenda liten jävla sak.

Så fortsätt med det ni håller på med, det gör åtminstone mig glad! :P

Älskar punchlinen med kräkpåsar, didnt see that one coming ;)

2007-01-23 @ 07:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback