Tandkrämsreklamarna

I dagens sketch för två reklamare ett långt och omständigt samtal om tandkrämsreklam. Den som är ute efter en stark poäng (på branchspråk kallad punch-line), bör dock söka sig någon annanstans. Kolla exempelvis in youtube.com, där vimlar det av barn som trillar och slår sig, killar som spelar luftgitarr och annat kul.


Kommentarer
Postat av: August

Kombinationen av trams och en politisk poäng i slutet tycker jag är kul. Det trista är att vi sitter blickstilla vid ett bord. Kunde lika gärna vart radio.

2006-12-28 @ 23:44:18
Postat av: Rolighetsstyrelsens Utskott

Det här är en bra sketch. Håller med om kontexten. Den hade kanske (ett medvetet, allvarligt menat kanske) hjälpts upp av en miljö där man driver med den typiska marknadskonsulten.

Exempelvis kunde man använda en ohygglig mängd marknadstermer (fronta marknaden, mainstreama, etc) eller bättre; ha de två karaktärerna gå väldigt nära varandra men ändå konvensera med varandra via mobiltelefon.

Roliga hattar fungerar naturligtvis också.

2007-01-10 @ 23:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback